forum o naszych kolanach

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeszczepy autologiczne na skafoldach.
PostNapisane: 17 lut 2013, o 12:56 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:06
Posty: 2
Typ użytkownika: Sympatyk
Mój problem: Inż. Biotechnologii. Poszukuje informacji...
Witam. Jestem świeżo upieczonym inżynierem, nie mam żadnego problemu zdrowotnego… jednakże zarejestrowałem się na forum gdyż chciałbym dowiedzieć się czy są tu osoby które miały kiedyś robione przeszczepy autologiczne chondrocytów, w szczególności z użyciem skafoldów. Obiektem moich zainteresowań jest wytwarzanie i testowanie skafoldów dla hodowli chondrocytów. Jak wiadomo, same skafoldy jak i zabiegi są drogie i nie koniecznie efektywne, lecz okazuje się że możliwe jest uzyskiwanie bardzo tanich i dobrze obiecujących skafoldów półsyntetycznych, o wysokiej elastyczności i wytrzymałości mechanicznej. Są to skafoldy zbudowane z nanokompozytów kauczuku GNR i polistyrenu wiernie odtwarzającymi naturalną ECM w tkance chrzestnej. Stety czy niestety nie mam funduszy na własne badania. A żeby postarać się na grant na badania naukowe oraz unowocześnianie obecnej aparatury, muszę odnaleźć jakiś nowatorski aspekt w rozwiązaniu problemów. No właśnie, i tutaj chciałbym zapytać kogoś kto miał przeprowadzany zabieg wszczepu. Jakie były realne efekty w regeneracji chrząstki? Jakie problemy pojawiały się po zabiegach, czy występowały jakieś komplikacje. Czy ktoś miał robione badania/zdjęcia związane z organizacją przestrzenną wczepionej tkanki po kilku/kilkunastu latach? Czy obecne możliwości rehabilitacyjne są zadawalające? Pytam o własne odczucia. Nie prowadzę sztywnej ankiety. Nie chcę też słyszeć o doniesieniach naukowych, bo obracam się w tym środowisku – i tylko tyle powiem, że w wielu przypadkach nowe odkrycia to przerost formy nad treścią, niektórzy naukowcy za wszelką cenę chcą