forum o naszych kolanach

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hej hej
PostNapisane: 18 cze 2013, o 20:12 
Offline

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 19:34
Posty: 4
Typ użytkownika: Kolanowiec początkujący
Mój problem: Chondromalacja lewego kolana, konflikt rzepkowo-udowy
Hej wszystkim

Mam na imię Sylwia i mam lat 21, (chociaż niektórzy już mi zawyżają, bom urodziła się w roku 1991) - jestem z Poznania.

Studiuję dwa kierunki, pierwszym macierzystym jest mechatronika na politechnice poznańskiej, gdzie jestem na specjalności "inżynieria w medycynie" i zajmuje się badaniem mięśni, ich zaangażowaniem w dane czynności i rozwojem podczas wysiłku. Pasjonatka biegania, właściwie już w czasie przeszłym - moim tematem pracy inżynierskim dobranym na początku tego roku jest lub było ułożenie najodpowiedniejszego treningu i ćwiczeń na podstawie analizy mięśni podczas biegania.

Drugim kierunkiem jest z czystej pasji filologia polska na uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - tutaj na specjalizacji wydawniczej.

7 kwietnia podczas szóstego półmaratonu poznańskiego na 16 km po około 93 minutach biegu pierwszy raz poczułam ból w lewym kolanie - można powiedzieć, że zwykły. Kto wychodzi na codzienny trening biegać takie dystanse? Nasmarowałam kolano maścią i przestało boleć. Jednak wtedy podjęłam decyzję, że bez konsultacji z ortopedą nie założe butów do biegania i nie pójdę biegać.

Tak też zrobiłam - zaprzestałam treningów zupełnie - przerzuciłam się na domowe lekkie ćwiczenia rozciągające i napinające mięśnie, żeby utrzymać swoje ciało we względnej kondycji. Jednak wtedy zaczął się czas zaliczeń na dwóch kierunkach - jedym słowem, było co robić, a że kolano już się nie odezwało to do ortopedy nie było mi po drodze - lampka zmieniła z koloru czerwonego na żółty.